DOTIS logo
Telegram
Tel
05137664439 - 09155028335
نمایش منو

نمونه دستور العمل انبارگردانی

نمونه برنامه انبارگردانی
 🔹(این برنامه جهت ارائه نمونه است و اشخاص باید با در نظر گرفتن اصول انبارگردانی و وضعیت موجودی مواد و کالای خود نسبت به برنامه انبارگردانی خود اقدام نمایند)🔹
 

 دستورالعمل انبارگردانی
 پایان سال مالی…………
 
به منظور انجام صحیح و نظام مند عملیات انبارگردانی پایان سال مالی ……………… دستورالعمل انبارگردانی به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد. این عملیات از تاریخ ……………………. آغاز و در مورخ …………………. به پایان خواهد رسید عملیات مذکور با رعایت ضوابط ذیل انجام خواهد شد:
 
۱-محدوده شمارش
 عملیات شمارش شامل موارد ذیل می شود:
 ۱-۱-شمارش موجودی مواد اولیه و کار در جریان ساخت (واقع درانبار ………….. به نشانی …………………………..)
 ۲-۱- شمارش موجودی …………………….. (واقع درانبار ………….. به نشانی …………………………..)
 ۳-۱- شمارش موجودی قطعات و سایر موجودیها (واقع درانبار ………….. به نشانی …………………………..)
 
۲-وظایف و مسئولیتها
 ۱-۲- هماهنگ کننده: نظارت کلی و سرپرستی شمارش برعهده هماهنگ کننده است وظایف هماهنگ کننده به شرح ذیل می باشد:
 ۱-۱-۲- نظارت کلی به نحوه اجرای عملیات انبارگردانی
 ۲-۱-۲- کنترل چیده شدن اقلام موجود در انبار به صورت قابل شمارش و اطمینان از اینکه هرنوع موجودی حدالامکان در یک محل نگهداری می شود.
 ۳-۱-۲- کنترل تفکیک شدن موجودی کالای امانی از سایر اقلام موجودی
 ۴-۱-۲- کنترل تفکیک شدن موجودی اسقاط از سایر اقلام موجودی
 ۵-۱-۲- کنترل برچسبهای نصب شده بر روی کالای موجود در انبار
 ۶-۱-۲- کنترل مکفی بودن وسایل و ابزار سنجش لازم جهت شمارش
 ۷-۱-۲- تهیه لیستهای شمارش و تحویل لیستها به سرپرست شمارش
 ۸-۱-۲- دریافت اوراق شمارش ثبت شده از سرپرست شمارش و نظارت بر ثبت شمارش در سیستم مکانیزه و تهیه لیست مغایر
 ۹-۱-۲- بررسی و پیگیری مغایرات
 
۲-۲- سرپرست شمارش: سرپرست شمارش هدایت کلی گروههای شمارش را برعهده دارد و وظایف وی به شرح زیر می باشد:
 ۱-۲-۲- هماهنگ کردن عملیات شمارش گروههای شمارش
 ۲-۲-۲- نظارت کلی بر انجام عملیات شمارش توسط گروههای شمارش
 ۳-۲-۲- کنترل ورود و خروج اقلام در ضمن شمارش
 ۴-۲-۲- دریافت برگه های شمارش از هماهنگ کننده و ارائه آن به گروههای شمارش
 ۵-۲-۲- تقسیم برگه های شمارش بین گروههای شمارش و تعیین محدوده شمارش هر گروه
 ۶-۲-۲- پاسخگویی به مسائل و مشکلات گروههای شمارش و گزارش نارسائیها به هماهنگ کننده
 ۷-۲-۲- جمع آوری و تنظیم برگه های شمارش بعد از انجام هر مرحله و تسلیم آن به هماهنگ کننده
 
۳-۲- گروههای شمارش: شمارش توسط …….. گروه مرکب از یک نفر مسوول و یک نفر شمارشگر انجام خواهد شد.
 ۱-۳-۲- مسوول گروه شمارش: وظیفه مسوول گروه شمارش نظارت بر شمارش صحیح شمارشگر و ثبت شمارش در اوراق مربوط می باشد.
 ۲-۳-۲- شمارشگر: وظیفه شمارشگر شمارش اقلام موجودی می باشد.
 
۳- روش انجام کار
 شمارش در دو نوبت به ترتیب ذیل انجام خواهد شد:
 ۱-۳-برگه های شمارش مطابق نمونه پیوست با استفاده از سیستم مکانیزه توسط هماهنگ کننده تهیه و در اختیار سرپرست شمارش قرار خواهد گرفت.
 ۲-۳- قبل از آغاز عملیات شمارش آخرین شماره سریال رسید، حواله و برگشتی توسط هماهنگ کننده طی صورتجلسه ای ثبت و به امضای هماهنگ کننده ، مسئول شمارش و مسئول انبار خواهد رسید خواهد شد.
 ۳-۳- اوراق شمارش بنا به صلاحدید سرپرست شمارش بین گروههای شمارش تقسیم خواهد شد.
 ۴-۳- به منظور جلوگیری از شمارش مجدد با عدم شمارش برخی از اقلام نواحی شمارش با نظارت سرپرست شمارش بین گروههای شمارش تقسیم خواهد شد و عملیات شمارش توسط هرگروه به ترتیب از محل مشخصی شروع شده و اقلام شمارش شده بنا به تشخیص سرپرست شمارش به وسیله رنگ یا ماژیک علامت گذاری خواهند شد.
 ۵-۳- در طول مدت شمارش هرگونه ورود و خروج در صورت ضرورت فقط با نظر سرپرست شمارش و امضای برگه های ورود و خروج توسط هماهنگ کننده و با تایید نماینده حسابرسان حسابداری دات کام مستقر در شرکت انجام خواهد شد.
 ۶-۳- پس از انجام شمارش برگه های شمارش توسط سرپرست شمارش جمع آوری و به هماهنگ کننده تسلیم می گردد و با نظارت وی شمارش در سیستم مکانیزه ثبت خواهد شد. در نهایت سیستم مکانیزه با مقایسه شمارش و کارتهای انبار لیست مغایرت شمارش اول را ارائه خواهد کرد.
 ۷-۳- در شمارش دوم تنها اقلامی که موجودی آنها طی شمارش اول دارای مغایرت بوده مجددا شمارش خواهد شد، پس از شمارش دوم لیستهای شمارش مجددا در رایانه ثبت و با مقایسه شمارش و کارتهای انبار صورت مغایرت نهایی تهیه خواهد شد.
 ۴- زمانبندی و معرفی مسوولان
 مسوولان انجام انبارگردانی افراد ذیل می باشند:
 ۱-هماهنگ کننده: ………………..
 ۲-سرپرست شمارش: …………….
 ۳-گروههای شمارش به شرح ذیل:
  
ردیف شرح مسوول شمارشگر
 ۱ گروه ۱
 ۲ گروه 2

خدمات

شرکت داتیس به پشتوانه ی بیش از 10 سال سابقه ی خود در زمینه ی فناوری اطلاعات، خدمات زیر را ارائه می نماید:

طراحی
طراحی
درک درستی از رفتار و خواسته های مشتریان داشته باشیم... در طراحی یک محصول باید هیجانات و احساسات کاربران در نظر گرفته شود تا ارتباطی خوب و تعاملی پایدار میان مخاطب و محصول ایجاد شود
تحقیق و توسعه
تحقیق و توسعه
طراحی و توسعه ی یک محصول خوب با تحقیق و بررسی نیازهای اصلی مشتریان و تعامل نزدیک با شما و کسب و کارتان اتفاق می افتد!
بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت
تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده ی آن برای کسب موفقیت است. با رعایت استاندارها و افزایش رتبه ی خود در موتورهای جستجو، بینندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
پشتیبانی
پشتیبانی
یک پشتیبان خوب همیشه همراه مشتریان است، به روند ارتقا کیفی محصول توجه نموده و به اهمیت محصول در موفقیت خود و مشتری آگاهی دارد.

ارسال پیام

نام Name
ایمیل Email
متن
پیام شما با موفقیت ارسال شد
با تشکر از همکاری شما